5 B בלוג
30.07.2019

מדריך קידום אתרים בוורדפרס 2019

הקמת אתר בעזרת וורדפרס נעשתה כל כך פופולרית, עד שצריך לכתוב מדריכים יעודיים לכל נושא במערכת הזאת. שיעור החדירה של המערכת הוא באיזור שליש מסך כל האתרים בעולם, סתם שתהיו בפרופורציות. זה הופך את וורדפרס לאחת מפיסות התוכנה הנפוצות בעולם. 

לא סתם המערכת הזאת נהייתה כל כך פופולרית. היא משלבת את הטוב שבכל העולמות. היא פשוטה יחסית להקמה והפעלה ומצד שני ניתן להעלות בה אתרים מצויינים. אחד האספקטים שבהם היא מספקת תמיכה ברמה גבוהה הוא קידום האתרים. אז נכון, ניתן להגיע לתוצאות טובות בקידום אתר וורדפרס, אבל בואו ננסה להבין איך בדיוק.

המאמר הזה יתחיל בסקירה קצרה על יסודות הקידום ולאחר מכן ניגע בפרטים שקשורים לקידום אתרים ואתרי וורדפרס בפרט.

קידום אתרים, קורס מזורז

קידום אתרים אורגני מדבר על כל הפעולות שנעשות בשביל שאתר, או יותר נכון דפים מתוך האתר, יופיעו במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. את תוצאות החיפוש גוגל עורך בעזרת אלגוריתם שמשקלל מאות נתונים שונים על האתר שלכם ומשווה אותם לאתרים אחרים. גוגל מפעיל זחלן (CRAWLER) שמגיע מידי כמה זמן לאתר וקורא אותו. תדירות הביקור נקבעת לפי משתנים שונים כאשר פורטלי חדשות גדולים יזכו לביקור כמה פעמים ביום ואילו אתרים אחרים רק פעם בשבוע. 

את הגורמים שמשפיעים על דירוג האתר נהוג לחלק לשלושה תחומים עיקריים:

תוכן - מי שעורך חיפוש כלשהו בגוגל, רוצא למצא תשובה לשאלה או כל תוכן אחר. לגוגל יש את היכולת להבין כיצד תוכן מסויים מתקבל לכל סוג של חיפוש. זה אומר שאנחנו כבעלי אתרים צריכים להשקיע בתוכן איכותי שיתן מענה על מילות החיפוש שאנחנו רוצים להתבלט בהן. תוכן משמעו כמובן מלל, תמונות, סרטונים או כל תוכן אחר באתר.

קישורים - לקישורים החיצוניים אל האתר שלנו יש השפעה מכרעת. האלגוריתם של גוגל מחשיב אותם כהמלצות על האתר. כיצד בדיוק זה עובד זה עניין מסובך. לעת עתה נציין שגם קישורים צריכים להיות איכותיים ומאתרים שקשורים לתוכן של האתר שלנו.

אופטימיזציה - יש כאלו שקוראים לסעיף הזה משהו כמו 'דברים טכנים' או משהו כזה. מדובר בשורה של פעולות שנעשות באתר עצמו והופכות אותו ליותר מהיר, נגיש, קריא, אמין וכו'. 

וורדפרס וקידום אתרים

בואו נעבור על כל הנקודות שפחות או יותר יחודיות לוורדפרס בקידום אתרים.

עדכון גרסה

רוב עדכוני הגרסה בוורדפרס נעשים בעקבות פרצת אבטחה כזו או אחרת. אם זה לא מספיק חשוב, אז יש גם את עניין הקידום. גוגל מתייחס לשיקולי אבטחה בצורה מאד רצינית ולכן תמיד צריך לוודא שאנחנו סגורים בנושא הזה.

עדכון גרסה יכול לעיתים לגרום לשינוי בקוד עצמו של האתר ולגרום לירידה בתוצאות החיפוש בשל כך. הפתרון הוא לבדוק תמיד שכל העמודים מאונדקסים כמו שצריך ולהמשיך לתמוך באותם עמודים באמצעות תוכן וקישורים. לא לעדכן זו לא ממש אופציה.

תוספים

אחד היתרונות הגדולים של המערכת היא התוספים. שימו לב שלתוספים עלולה להיות השפעה שלילית על ביצועי האתר מבחינת מהירות. מעבר לבעיית השימושיות, זה גם יפגום בדירוג של העמוד. מהירות היא חלק חשוב בחוויית משתמש וגוגל לא יקדם עמודים איטיים. הפתרון הוא לבדוק את המהירות לאחר כל הוספה של תוסף חדש וכמובן להוסיף רק תוסף אחד בכל פעם. פתרון טוב יותר יהיה לנסות ולהסתדר עם כמה שפחות תוספים.

תוספי קידום (SEO)

טוב, בואו נחתוך ישר לעניין. אתם צריכים להשתמש בתוסף יעודי לקידום אתרים. ישנם שני תוספים פופולרים עליהם אנחנו ממליצים: YOAST ו ALL IN ONE. הבחירה בינהם לא מאד קלה מכיוון ששניהם באמת טובים. תכלס, לYOAST יש יותר אפשרויות והוא גם הנפוץ ביותר. זה אומר שתמצאו יותר מדריכים ועזרה לגביו. לכו על YOAST, הנה אמרנו את זה.

בחירת תבנית

אחד היתרונות הגדולים של וורדפרס הוא כמובן כל הנושא של התבניות. חלק מתהליך הבחירה של התבנית חייב לכלול התייחסות לקידום אתרים. ישנם שלושה שיקולים שקשורים בקידום אתרים בצורה כזו או אחרת. הדבר הראשון הוא הקוד עצמו. בדקו, ככל שאתם יכולים, שלא מדובר בתבנית כבדה מאד. זה יכביד על הזחלן של גוגל וגם על מהירות הטעינה, מה שמביא אותנו ל: מהירות טעינה. בדקו את המהירות של התבנית. ערכו השוואות בין התבנית שאתם רוצים לתבניות אחרות על פני אותם עמודים ומאותם מכשירים. ולבסוף - התבנית שלכם חייבת לתמוך באופן מלא במסך רספונסיבי. זה משפיע על חוויית גלישה טובה וכמובן על המיקום שגוגל נותן לכם.

אחסון

יש חברות אחסון שיש להן התמחות לוורדפרס. רצוי לבחור באחת מהן ולוודא שזו חברה אמינה ושהחבילה שאתם מקבלים באמת איכותית. שרתים מקומיים, פתרונות אבטחה, שירות 24 - 7, מהירות ואמינות הן התכונות שיפרידו בין אחסון שמביא לקוחות רק בגלל המחיר הזול לכזה ששוה משהו.

שינויים בדיפולט של וורדפרס

כאשר אתם מתקינים את המערכת, בטלו את כל האפשרויות שמגיעות כברירת מחדל ולא ישמשו אתכם. בטלו את הדפים והפוסטים שמגיעים כדוגמא למשל, זה רק יבלבל את גוגל ולא קשור לתוכן שלכם. תנו שם חדש לקטגוריה UNCATEGORIZED ותנו לה שיוך שרלוונטי לאתר שלכם. ישנם דפים שתצטרכו להוציא מהסריקה והאינדוקס של גוגל. דפים כאלו יכללו דפי תגיות דלי תוכן שנוצרים באופן אוטומטי; דפי פרופיל של משתמשים; דפי תודה למשתמשים; דפים של תמונות מסוימות וכו'. בעיקרון, כל דף שמהווה הכפלה או שהוא בעל תוכן דל, צריך לשקול לא לאנדקס אותו או להמנע מקיומו אם ניתן.ולבסוף, הגדירו את הPERMALINKS כך שיכללו את כותרת הפוסט בכתובת עצמה ולא מספרים עוקבים ללא קשר לתוכן.